Finanční gramotnost ve 3. ročníku: Hrajeme si na obchod

V hodinách matematiky jsme se s žáky třetího ročníku věnovali důležitému tématu – finanční gramotnosti. Formou praktických aktivit jsme si přiblížili svět peněz a naučili se lépe hospodařit.
Na tabuli se objevily magnetické bankovky a mince a třída se proměnila v obchod. Žáci si zkoušeli různé reálné situace: kolik zaplatím za nákup, kolik mi zůstane v peněžence, mohu si pořídit další zboží, nebo si na něj musím ještě „naspořit“? Nechyběly ani úvahy nad tím, zda je určitý nákup výhodný, a společně jsme hledali způsoby, jak s penězi rozumně nakládat.
Cílem bylo, aby si děti nejen procvičily matematické dovednosti, ale také získaly povědomí o hodnotě peněz, odpovědném rozhodování a plánování výdajů. Aktivita měla u žáků velký úspěch a věříme, že se jim nově nabyté znalosti budou hodit i v běžném životě.